modrá obloha

modrá obloha

neděle 29. května 2011

Malé povídání o Já Jsem


Tento článek vznikl z původně jen příspěvku diskuzi pod článkem „Mistr Hilarion - Poselství pro týden 22.5. - 29.5. 2011“. Na podkladě žádosti čtenářů, jsem pak napsal toto malé rozšíření o tom co znamená Já Jsem, které Mistr Hilarion použil na konci svého sdělení a příp., zda a jak se to dá použít a jaké to má souvislosti.

V prvé řadě je třeba říct, aby vše bylo objektivní a energie byly v rovnováze, že reakce na článek a snad i můj příspěvek, nebyly všechny souhlasné a schvalující. Byly i velmi odsuzující a varující před případným nebezpečím manipulace.

Ano, žijeme ve velmi pohnuté době. V době, kdy manipulace je každodenní součástí. Vidíme to všude kolem sebe a to nemusíme ani chodit do nějakých vysoce tajných esoterických a jiných společností, k Illuminátům apod. Stačí zůstat jen doma na tom našem malém, českém dvorku a podívat se jak se s námi snaží manipulovat dnešní naši, domácí vládcové, k obrazu svému. A tak jako Illumináti v globálním měřítku, tak ani naši „vládcové, se nestydí a neobávají použít čehokoliv, aby jejich status quo bylo nejen nedotčené, ale aby stále lépe prosperovali a upevňovali svou moc.

Takže z toho důvodu lze i takovým přispěvatelům, kteří bezostyšně křičí, kritizují, dehonestují a varují atd. poděkovat, protože naopak v těch, kteří zase přistupují ke všemu až s dětinskou důvěřivostí, přece jen probouzejí jakousi „jiskřičku obezřetnosti“. Možná, že je tím třeba i zcela odradí od textu, který by jim byl velmi, velmi užitečný. I to se tím může stát, ale pravda si svou cestu najde ke každému, kdo po ní touží. Jen možná se tak stane o něco, malinko později a dotyčný člověk se naučí rozlišovat.

Takže, i Vám, mí kritici, z celého srdce, děkuji !!!

Takže stručně a postupně a také s využitím již napsaného v diskuzi.

Výraz Já Jsem je zahájen tím výrazným slovem Já. A, ano, jak upozornil jeden čtenář, Já znamená Ego. Ale to současně neznamená, že je něco špatně. Tak jako u každé jiné kvality, má i Ego své podoby a kvality. Tedy v prvé řadě jako Jinové a Jangové. Jsme chlapi, tak převládá jangové, akční, většinou. Budiž. Ale ani to neznamená, že je něco špatně. Záleží na tom v jakých kvalitách se to či ono Ego projeví. Zda bezostyšně vládne, vše kritizuje, vše a každého si podrobuje atd. nebo je „jen“ vyjádřením síly láskyplné osobnosti. Zda skrze toto silné Já se vyzařuje Láska.


Pokud jde o Ego, to nelze zrušit. Ego je součástí lidské osobnosti, chcete-li lidské bytosti. Jde o to, jaká ta Bytost je, jak je vyspělá, jak má otevřené Srdce a Vědomí, i také, na jakých žije vibracích. A když je to osoba vyspělá, s otevřeným Srdcem, dostatečně vysokými vibracemi, pak u takové osobnosti dominuje Srdce a ne Ego. Ego se pak dostává do situace služeb Srdci.


A jestliže vývoj směřuje k přechodu, resp. k posunu Lidstva i Planety do vyšších vibračních úrovní, např. 5D, jak se o tom hovoří, pak součástí toho procesu je uvědomění si rozdílností energií Ega a Srdce a následně pak se vést k takovým typům chování, jednání a reakcí, která vycházejí ze Srdce. Protože v Srdci je Láska, která nelže a vše tvoří. Ego je pak pomocník. Jeho energie je napřená do směru Srdce. Ne v rozporu s ním, kdy pak vznikají různá karmická zatížení.


Takže teď jsem nastínil, stručně a krátce, že Ego je silná energie s potenciálem tvořit. Ovšem to, zda tvoří nebo ničí, ovlivňuje duchovní vyspělost člověka, to jak je spojen se svým Srdcem, zda svá rozhodnutí přijímá a vysílá ze svého Srdce.

Hilarion ale říká Já jsem .... A zde se dostávám k tomu, oč vlastně běží. V tomto slovním spojení jde o nejsilnější energetické vyjádření, jaké vůbec lze použít. Jde o vyjádření Boha. Vždy, když prohlásíte Já jsem ...., tvoříte. Protože Bůh existuje v tom sousloví "Já Jsem". Já jsem je Vše Co Je.

Já jsem je tvořící proud života, je to čistá božská síla v celé své mohutnosti. Hilarion tak vyjadřuji své božství a také charakterizuje své osobní energie tím, že k Já Jsem přidává své jméno.

Co se děje tím prohlášením Já Jsem, když tak učiníme? Vyslovením a vnitřním spojením s Já Jsem se ztotožňujeme s Bohem Tvořitelem, hlásíme se k Jeho síle a ta skutečně tvoří. Skrze Já Jsem se hlásíme k tvořícímu božství, které takto působí v mém životě. Já Jsem znamená naprostou dokonalost, znamená zdraví, lásku, hojnost, radost atd. všechny kvality v plné jejich síle a kráse.

A jelikož, jak jsem již poznamenal, takto se projevuje Bůh, který pro vyjádření sebe sama nepotřebuje jiných dalších vyjádření, neboť je Vše Co Je, a zobrazuje se tedy či promítá se jen do těchto dvou slov, Já Jsem, které obsahují a vyjadřují Vše Co Je, pak je jasné, že v tomto vyjádření je obsažena obrovská energie, která v sobě nese veškeré potenciály božství a tedy života a jeho tvoření. Je tam vše, co lze v životě stvořit. Neboť také pokud kdo hledá Boha, pak by měl vědět, že Bůh je život a vše co je v něm obsaženo. A pochopitelně toto vyjádření také v sobě obsahuje a vyjadřuje absolutní víru v sebe, víru v Lásku, víru v nezvratitelné uskutečnění, jakož i naprosto pevnou vůli, rovnající se zmiňované víře. Tím chci zobrazit, zpodobnit, tu sílu, mohutnost této energie.

Tudíž, když toto vím a vnímám, cítím, pak vím, že sám jsem Bůh, Boží Přítomnost ve mně. A pak také vím, že každému svému vyjádření, kdy vyjadřuji, že Já Jsem (nebo jen Jsem), dávám tvořivý výraz a náboj. Používám tvořivou Boží sílu k formování svého života. A to děláme celé věky, zcela nevědomě a velmi se divíme, nad svými „tvořivými“ výsledky, se kterými se v životě setkáváme.

Je nutné tady ale vysvětlit, podat informaci k dalšímu aspektu, který jsem již malinko naznačil.

Jednak, pro hodnotnější použití energie Já Jsem... je třeba otevírat resp. otevřít své srdce. Proč? Protože Já jsem … je energie Lásky a ta je obsažená v čisté podobě v Srdci. Užití této energie skrze mentální pochopení a uchopení, rozumově, sice také „funguje“, ale síla je oslabena. Už také proto, že vibrace takového člověka, který se snaží pracovat skrze rozum jsou nižší než u člověka, který je propojen se svým Srdcem a své Vědomí již dostatečně přesunul z rozumu do Srdce. S vibracemi pochopitelně tato energie plně souvisí.

Jak to, že tedy „tvoříme“ takto celé věky, jak jsem psal. Výraz Já Jsem používáme velmi často a všimněte si, že téměř vždy ne-li zcela vždy je spojen s nějakým emocionálním „vyladěním“, nějakou emocí, řekněme emocionálním nábojem. A tyto emoce posilují tvoření i zde. Každopádně vždy, když o sobě prohlásíme nějakou negativitu, jako např. jsem blbec (časté), jsem nemocný, jsem slabý, než abych to mohl dokázat, jsem chudý atd. pak posouváme své energie v tomto směru a tím i svou zažívanou realitu. Je to popírání božství. Je to nevíra v život. Jak o sobě může někdo říct, že je to či ono, když by si byl skutečně vědom toho, že je částí Boha? Nehledě na to, že současně s tím, platí vesmírný zákon stejnorodosti a skrze jeho působení si silou Já jsem k sobě přitáhneme ten typ energií a jejich odpovídající hmotné vyjádření v podobě událostí, lidí, různých skutečností.

Proto je nutné vždy a za všech okolností udržovat pozitivní a jasnou mysl, být vědomě propojen se Světlem i Láskou, udržovat své Vědomí v Srdci a plně se ztotožňovat s Já Jsem. Již jen tímto stručným vyjádřením, prohlášením, cítěním, vyzařujeme energetický proud, který tvoří to, co vyzařované energii odpovídá. Radost, štěstí, lásku, hojnost, veselost, krásu, tvořivost, zručnost, eleganci atd.

Můžeme v sobě jen udržovat ten energetický a emocionální stav vyjádření Já Jsem, s tím, že se vědomě ztotožňuji s tímto jeho významem, že tento význam tam cítím, vnímám ve svém Srdci. Protože také jde o to, abych dělal věci, které cítím, že jsou tím čím jsou. S tím souvisí také to, že potřebuji pochopit, vědět, zevnitř, ne rozumem, že jako bytost, nejsem své fyzické tělo, ale něco mnohem víc, co tělo přesahuje. Že jsem energetická a duchovní bytost, která pro své sebevyjádření v hustotě vědomí 3D na sebe přijala tuto formu. To je důležité poznání, které všem otevírá cestu k pochopení a cítění svého Božství, výrazně pomůže k přesouvání Vědomí do Srdce, odpoutávání se od Ega, které ovládá rozum (a které různé rozumové, zcela „logické“ postoje dává okamžitě k dispozici pro obhájení svých pozic) a k plnějšímu použití tvořivé síly Já Jsem. Již také proto, že k plnějšímu, účinnějšímu a rychlejšímu tvoření s Já Jsem je třeba si stále zvyšovat vibrace.

Abych podal v tomto bodě úplnější informaci, musím dodat, že je třeba své osobní energie, svou auru, tedy jemnohmotná těla, jakož i své čakry a celý čakerní energetický systém, očišťovat od negativních až i temných energií. To více zde nyní rozepisovat nebudu, jen jsem to chtěl zmínit, že tato skutečnost existuje a je potřebná pro to, aby si člověk zvyšoval vibrace a otevíral si své Srdce, které je za dobu našich tisíců ( a více) inkarnací, obaleno energetickou špínou a tu je třeba odstranit.

Své tělo si myjeme denně, víme , že je to pro zdravý život potřebné. Někteří, mnozí, již také přišli na to, že je třeba si „umývat“, čistit i vnitřní orgány, buněčnou strukturu těla, jakož i kosti, od různých zplodin trávení, dýchání, které se v těle usazují a také vč. i různých defektních buněk.

A ti další, již přišli i na to, že jako energetické bytosti si musíme pečovat o své energie, o jejich čistotu, což znamená, jejich láskyplnost, zda jsou čistou Láskou. Protože, když to dělat nebudeme, tak a) snižujeme si vibrace, b) snižujeme si efektivitu svých záměrů a svého tvoření, účinnost i energie Já jsem...c) vystavujeme se až područí těchto nečistých energií ( které se pak projevují jako tendence reagovat zbrkle, despoticky, vztekle, vedou nás ke lžím, krádežím , zneužívání, pohrdání životem atd. jak to známe. d) vyvoláváme stále nutnost procházet tzv. lekcemi, kdy máme pochopit, že tyto energie již nepotřebujeme a ani tyto lekce, které nám hodně až tragicky znepříjemňují život a e) udržujeme se tak stále v působení zákona karmy.

A když toto budeme dělat, očišťovat si i své energie, tj. takto žít, tak si zvyšujeme vibrace, otevíráme Srdce, s tím i současně si zpřístupňujeme další a další poznávání života (tedy Boha), ale také Vesmíru a všech zákonitostí, principů života ve Vesmíru, celého toho společenství různých bytostí a civilizací, a stále si zvyšujeme svou sílu, čímž sílí i efektivita a tvořivost energie Já Jsem.

Mnohokrát jsem se zde zmínil o Bohu, že výraz Já Jsem Boha vyjadřuje. Ale co, kdo je Bůh? Bůh je Vše Co Je, živé Vědomí z něhož je vytvořeno vše. Bůh je Láska, základní tvořivá energie ve Vesmíru. Prostupuje vším, je obsažen všude, jelikož z Jeho energií Vědomí je Vše stvořeno. A o to jde, pochopit tuto naši JEDNOTU, pak není složité milovat bližního svého a vše kolem nás, jako sebe sama. Neboť tím i vše je. Nepokácíte strom jen z rozmaru a bez omluvy, nezabijete zvíře jen proto, že Vás baví lov, ale jen pro obživu (pokud jíte maso), přičemž mu poděkujete a během jeho života mu poskytnete opravdu kvalitní péči a podmínky, aby netrpěl, ale žil důstojně atd. Bůh je opravdovou dokonalostí a krásou, je nepodmíněnou Láskou s níž miluje vše a všechny.

Ale zpět k pojmu Já Jsem. Jak to použít. Když vím, že jde o silnou tvořivou energii, pak vím, že tvořím vždy, kdy třeba jen v myšlenkách, nebo v nějakém verbálním projevu, rozhovoru, toto si pomyslím nebo řeknu v jakémkoliv kvalitativním propojení. A právě to, s čím Já Jsem spojím uvedu do pohybu energetické proudy, které začnou do naši reality přitahovat to, co jsem právě vyjádřil. A to i přesto, když si z podstaty svého světonázoru někdo není a ani nechce být vědom faktu, že je nějaký Bůh, Protože energie, jejich vlastnosti, Vesmírné zákonitosti platí vždy, i když existenci Boha a spirituality budeme popírat. A proto si také dávejte pozor na to, co říkáte ve spojitosti Já jsem. Čas i energie se zrychlují, mohlo by se to nevyplatit.....-:)). Ono, na okraj, právě žitím důsledků takového „tvoření“ si má člověk uvědomit, kým ve skutečnosti je, jaké síly a za jakých podmínek má k dispozici.

Čili z uvedeného je jasné, že mohu i vědomě tento energetický, tvořivý výraz použít. Prostě když vím, kterým směrem chci, aby se můj život ubíral, tak mohu vědomě vyslovovat, ať již v běžném životě či ještě lépe v meditaci, příslušná spojení.

Např.: Já Jsem ta dokonalá činnost každého mého tělesného orgánu a každé buňky mého těla.nebo jen Já Jsem to zdraví, které se projevuje v každém orgánu mého těla.
Já Jsem hojnost,
Já Jsem radost,
Já Jsem skvělá znalost angličtiny,
Já Jsem ten přijímač nezměrného proudu Boží hojnosti, peněz i moudrosti

a za tímto svým vyjádřením ještě zopakovat Já Jsem.

Naprosto skvělé použití, jak to učinil jeden z čtenářů blogu, je prohlášení Já Jsem Světlo, Já Jsem Láska a popř. i Já Jsem Boží Přítomnost. Tím se a zvláště, pokud to jde ze Srdce, velmi silně hlásím k energiím Zdroje, Boha, Vše Co Je. K té nejčistší podobě všech energií, vědomě říkám, že jsem si svým Srdcem, celým svým Bytím vědom, že jsem Boží Přítomnost, že jsem částí Boha, že jsem duchovní, energetická Bytost inkarnovaná v tomto svém fyzickém těle. A začneme si tak otevírat své Srdce, jakož i svou osobní cestu, její pokračování, ke Světlu, k poznání pravé podstaty života, toho, kým jsme, což nám bylo mocnými a jejich spojenci celá tisíciletí zatajováno. Lépe se přece manipuluje s nevědomým, že?

A postupně bude tato naše schopnost, používat tuto energii, sílit. Protože jak říkají vyspělé duchovní Bytosti, to co používáte Vám bude přidáno. Tzn., že tato energie bude sílit. Kam napřeme a jakou energii, to si k sobě přitahujeme. Jednoznačně. Můžete to brát i tak, Vesmír – Bůh považuje každou naši myšlenku za naše přání a protože každého miluje, tak mu jeho přání ihned plní. Ale to „ihned“ je třeba chápat „relativně“ jelikož žijeme „jen“ ve 3. dimenzi vibrací Vědomí, v hustém prostředí hmoty, takže zde platí jistý časový posun mezi přáním, myšlenkou manifestací ve hmotě. Nemějte představu, že tím, že budete toto používat, se z Vás tím okamžikem stává neuvěřitelný mág. Mágem každý z nás je. Je mágem svého života, i když nevědomým, neznalým zákonitostí této Boží magie života. Ale možnost vědomého ovlivnění svého života, je kolosální a je třeba ji využít. Vše je o uvědomování si, o víře, o soustavnosti atd.

Ve své reakci na různé příspěvky pod zmiňovaným článkem jsem se dotkl i jiných problematik, nechal jsem to stranou. Nešlo myslím v tomto článku o to, abych rozvedl ten svůj příspěvek, ale abych napsal něco víc právě k to u pojmu, výrazu, vyjádření Já Jsem a nejbližších souvislostí. Snad se to v nějakém, třeba omezeném rozsahu povedlo.

Uvědomoval jsem si také, že článek budou číst asi také dost i lidé, kteří o duchovních skutečnostech vlastně nic neví. Vnímají spiritualitu skrze síto vnímaní katolicismu, tedy v našich končinách oficiálně provozovaného většinového náboženství. Jenže spiritualita není náboženství, ani žádné náboženství nepotřebuje, to potřebují vládnoucí vrstvy. Spiritualita je život. Tam, kde není, tam jsou spory, rozmíšky, neshody a tím i války, tam je i chamtivost, nenávist, nevraživost, závist, manipulace, násilí i vraždy atd.

Tam, kde je spiritualita, tam je Láska a tudíž tam je přátelství, spolupráce, tvořivost, rozvoj, hojnost pro všechny, zdraví, radost, harmonie atd., tam se rozvíjí hlubší a širší poznání, ale i neuvěřitelný rozvoj možností člověka v např. tvoření svého zdraví, zpřístupňují se technologie, které přesahují zákony hmoty, nicméně jsou v souladu se zákonitostmi Vesmíru – Boha, Vše Co Je.

Já vím, špatně se to chápe, vnímá, tomu, kdo se nezačal hlouběji duchovně-energetickou podstatou života zabývat. Uvědomuji si, že když to čte člověk, který byl tou masáží škol, médií, rodiny, předků, knih, současné vědy založené na paradigmatu hmoty, dlouhá léta masírován a zpracováván, těžko hned šup, zajásá a vykřikne "Heuréka" , konečně vím jak to je, Spíše se bude bránit. Má to v sobě. Nemá prakticky žádný aparát o který by se opřel. Tedy poznatkový. Jedná tak, jak ho po desítky let učili a zmasírovali na podkladě tisíciletého vývoje. Ale má své Srdce. Jen se nesmí bát ho použít, se s ním spojit. A postupně si vytvoří stezičku, kudy se v jeho Bytí rozproudí Světlo Poznání. Je to o osobní práci se sebou samým, o meditacích atd.

Přeji všem to nejvyšší a nejkrásnější, Lásku vyzařující z otevřených Srdcí.

Alan

9 komentářů:

  1. Alane, děkuji Ti za úžasný článek a děkuji za všechny, kdo si to přečtou a bez potřeby zymyšlení půjdou svojí cestou dál. I vám pomohl, jen si to hned neuvědomujete.

    OdpovědětVymazat
  2. Ego nejde zrušit to máte pravdu ale je potřeba jej dostat do pozice do které patří.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný článek. Opravdu pěkně napsané prastaré moudro.

    OdpovědětVymazat
  4. Ale vy nebývejte nazýváni mistři; nebo jeden jest Mistr váš, totiž Kristus, vy pak všickni bratří jste.
    Nebuďtež mnozí mistři, bratří moji, vědouce, že bychom těžší odsouzení vzali.
    Soustředění na sebe je Bohu nepřátelské, neboť se nechce ani nemůže podřídit Božímu zákonu.

    OdpovědětVymazat
  5. Co dodat?Naprosto dokonalé a opravdu srozumitelné i těm zarytým a věčně nevěřícím...

    Díky!!

    OdpovědětVymazat
  6. toužím po tom být pouze bezmezným JSEM a pokud to půjde dobře i to jednou zanikne v NEJSEM. Já je fenomen poutájící bytost do projeveného kosmu. Co na tom, že s Já doběhneme až k Otci stvořiteli. Potom zase jako zralé hrušky napadáme do tohoto šíleného kolotoče zrození a smrti v nevědomosti.

    OdpovědětVymazat
  7. Velice krásné a poučné povídání.
    Díky!
    Václav

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za moc hezké pohlazení dušičky
    Majka

    OdpovědětVymazat